Miért nem jó főnöknek, és miért nem jó alkalmazottnak lenni?
A főnök-alkalmazott viszony mindig is egy nagyon kényes kérdés volt, mivel mindkét fél rendelkezik alapvető jogokkal. De kezdjük is el boncolgatni ezt a témát. Gyakran mondják azt, hogy főnöknek lenni nagyon jó, a világon a legjobb, hiszen azt csinál, amit akar, nem szabja meg senki neki, hogy mit tegyen, mikor és hol. Itt jön képbe az alkalmazottak hátránya, hogy nem tehet azt, amit akar, időhöz van kötve és gyakran nem állhat ki magáért vagy sokszor el kell fojtania a véleményét. ezért nem mindig jó alkalmazottnak lenni. Persze meg van annak is a magyarázata, hogy miért nem jó főnöknek lenni.
Annak ellenére, hogy a főnökökről azt mondják, azt tehetnek amit akarnak ez nem egészen így van. Ha főnök vagy valahol, akkor nem csak téged kell hogy tiszteljenek. Egy jó főnök tiszteli az alkalmazottait is, hiszen az alkalmazottak dolgoznak, segítenek és támogatnak, és hát nem utolsó sorban ők termelnek és keresik a pénzt. Tehát főnöknek sem könnyű lenni, mert mások tele vannak előítéletekkel, ki kell vívnunk meg kell küzdenünk ezért a tiszteletért, amit a főnöki pozíció megkövetel. Sokan azt gondolják, hogy főnöknek lenni könnyű és vissza is élnek az úgynevezett hatalmukkal. Pedig egy jó főnök egy jó vezető alázatos és megértő, ugyanakkor kellően szigorú. De a kemény tulajdonságok fölé emelkedik az a sok pozitív empatikus tulajdonság, ami egy főnököt főnökké tesz.
Sokan nem tudják ezeket az elvárásokat teljesíteni és gyűlölik vagy utálják őket, mint főnököket és ilyenkor érződik a feszültség, a rossz légkör. Így most már világos, hogy gyakorta miért nem jó főnöknek lenni, de vizsgáljuk meg ezt az alkalmazott szempontjából is. Egy alkalmazottnak tisztelnie kell a főnökét és neki is tudnia kell, hogy mi az az alázat a munka iránt és mi a tisztelet a vezető beosztású személy felé. Beosztottak sokan azért nem szeretnek lenni, mert nem csinálhatnak azt amit akarnak. Rengeteg munkahelyen szövetkeznek a főnök ellen egyfajta szövetséget alakítva.
A főnökök elvárásai is néha teljesen irreálisak, sokszor alakul ki konfliktus azért, mert olyan dolgokat kérnek az alkalmazottaktól, ami szinte teljesíthetetlen, és az is megtörténik néha, hogy ha esetleg rosszul végzi a cég a munkáját, akkor gyakran hibáztatja az alkalmazottat. Ahhoz, hogy mindkét fél elégedett legyen, nagyon sok mindent kell tenni mindkét oldalról. Ez a helyzet és ez a téma egy örök kérdés, nem lehet eleget beszélni róla és a mindennapi életben is így van. A munkahelyen vagy otthon, állandóan beszélnek erről, mind az alkalmazottak, hogy milyen volt ma a főnök és maga a főnök is, hogy milyenek voltak az alkalmazottak. Természetesen be kell látnunk, hogy egyik sem tud létezni a másik nélkül.
Sokszor vannak olyan szituációk melyekkel valamelyik fél nincs megelégedve, de az esetek többségében az alkalmazott keze meg van kötve, mert nem tud úgy véleményt nyilvánítani, ahogy ő szeretne, hisz alárendelt pozícióban van és ez is nagyon sok konfliktust szül. Arra kell törekedni minden szempontból, hogy teljesítsük a másik fél igényeit és itt arról van szó, hogy ha az alkalmazottnak nem tetszik valami vagy kérni akar valamit, akkor mindenképpen hallgassuk meg és csak aztán nyilatkozzunk róla, mert elnyomni a másikat és korlátozni a vélemény nyilvánításban sosem szabad, ez ugyanis egy idő után mind felgyülemlik és alapot ad a konfliktusokra.